Školní rok 2023/24

Vítání jara

21.03.2024

Dnes jsme na našem pozemku vítali JARO. Poděkovali jsme zimě a s radostí přivítali nové jarní období, na které se všichni moc těšíme Občerstvili jsme se a společně jsme poklidili napadané dřevo.

Dnes jsme se s dětmi, které nejsou na MonteGames, vydaly na jarní průzkum do okolní přírody. Nechyběla ani poznávačka jarních a letních květin, které můžeme v přírodě nalézt.

Dnes odstartovaly Monte Games 2024 na hřebenech Krkonoš. Podle sněhu to ale asi nepoznáte Naši závodníci předvedli nápadité volné jízdy, a to nejenom co se týče provedených triků, ale i outfitů. Jednotlivé týmy si vyrobily dresy, vlajky a svého vlastního maskota. Druhou dnešní disciplínou bylo indoor krasobruslení. Dočkali jsme se mnohých...

Březen v 1.M

12.03.2024

Zatímco třetí trojročí cestuje po světě, v prvním trojročí se návštěvy valí opačným směrem, tj. k nám do třídy. Téměř každý den nás navštíví rodiny nějakého budoucího prvňáka, aby si navnímaly, jak to u nás chodí. Kromě toho, že děti provádějí příchozí po škole a představují jim jednotlivé pomůcky, tak samozřejmě pracují i na svých tématech, které...

Časně ráno jsme se vydali na letiště a rozloučili jsme se s Norskem poslední společnou snídaní - tradičními skořicovými šneky. Cesta proběhla hladce a vracíme se domů unavení, ale šťastní a plní zážitků.

Dnešní poznávání Osla jsme začali na potápějící se kře Opery a pokračovali jsme do Munch Gallery. Dali jsme si vydatný oběd a vydali jsme se dál do města. Viděli jsme královský palác, radnici a přístav. Poslední společný norský večer byl plný zážitků.

Dnes brzy ráno jsme se rozloučili se školou v Haldenu a společně s norskými studenty jeli do Osla. Zde jsme navštívili komentovanou prohlídku v muzeu přírody, kde jsme mohli více poznat nejen norskou faunu. Poté jsme se vydali do centra a s místními jsme si užili poznávání Osla. Večer jsme se všichni vydali na hotel, naplánovali jsme další den...

Poslední den ve škole jsme věnovali projektu "Jsme jiní a přece stejní." Vzájemně jsme se ptali na to, co nás zajímalo o životě ve druhé zemi. Odpoledne jsme se zúčastnili hodiny tělocviku, při které si studenti zahráli variaci na baseball. Krásné počasí nás vylákalo prozkoumat okolí fjordu, kry i ledová voda byla velkým zážitkem. Připravujeme se...

Dopoledne jsme začali divadelními představeními, které každá skupina studentů zahrála ve svém osobitém stylu. Poté Šimon seznámil Nory s tradiční českou kuchyní a následně jsme se společně pustili do vaření ovocných knedlíků. Další prezentace se věnovala tradičním českým krojům a společně jsme si zatančili tanec mazurka. Krásné počasí nás vylákalo...

Další den s norskými studenty jsme začali společnou výukou angličtiny s tématikou globálního oteplování. Tamní studenti tráví značnou část výuky venku a i my jsme se šli během dopoledního bloku výuky provětrat. Odpoledne se studenti ve skupinách věnovali přípravě divadelního představení, které zaznamenává některé důležité okamžiky z česko-norské...