Září v 3.M

30.09.2025

První dny v novém školním roce jsme věnovali především vzájemnému seznámení a novinkám ve třídě. S příchodem do 3.M se děti stávají patrony pro své mladší spolužáky z 1.M a provázejí je jejich prvními školními dny. Při zahajovacím rituálu byl každý prvňáček slavnostně přivítán a doprovázen svým patronem. V pátek pak patroni připravili pro děti z 1.M společnou seznamovací hru. Následně proběhla první patronská schůzka, při které si patroni se svými svěřenci povídali a zahráli několik her. Tyto schůzky se budou pravidelně konat jednou měsíčně. Letos máme v předmětu Děti země více vyučujících, díky čemuž se můžeme jednotlivým oblastem věnovat hlouběji a specializovaněji. Hned v prvním týdnu si děti vyzkoušely úvodní hodiny přírodopisu, chemie a dějepisu, který průvodkyně Veru vede v angličtině. Následující týden jsme pokračovali zeměpisem a fyzikou. Také v dalších předmětech se práce rozjela naplno – v českém jazyce děti psaly motivační dopis, v matematice trénovaly logické myšlení pomocí hlavolamů a her a ve výtvarné výchově se ponořily do uměleckých slohů. V tělocviku pak hrajeme přehazovanou a kapitánskou vybíjenou jako přípravu na Monte-Much, který nás čeká už v říjnu v Jilemnici. Adaptační kurz jsme si letos užili první dva dny pouze jako třída 3.M – měli jsme tak možnost více se poznat a zažít společné třídní chvíle. V chemii si děti vyzkoušely pokusy se suchým ledem, které je velmi bavily. Následující den pak své nové znalosti předávaly mladším spolužákům z 1. a 2.M, kterým jednotlivé pokusy samy předvedly. Na přelomu měsíce čeká starší část třídy (7.–9. ročník) první celotýden, zaměřený na posilování samostatnosti a vzájemnou spolupráci. Šesťáci si mezitím budou užívat komornější výuku ve své menší skupině.