Lednový celotýden

26.01.2024

Příjezd nebyl tak hezký, jak jsme čekali – všude byla zima, velká zima. Zabydleli jsme se a šli na elipsu, kde jsme si říkali, co jsme dělali o vánočních prázdninách. Pak už na nás byla připravená Lída se svojí aktivitou na umělecké slohy, ve které jsme se rozdělili do skupinek a následně v si v nich připravovali scénku o daném slohu pro zbývající skupiny. Když jsme tuto aktivitu dodělali, čekal nás oběd. Pak si někteří z nás dali šlofíka, a měli tu možnost se probudit jako první mezi své oblíbené spolužáky. Následovalo samostudium, které jsme plně využili. Po večeři byl herní večer, který se rozdělil do dvou skupin: ti, co hráli Osadníky z Catanu a ti, kteří hráli velký turnaj v Člověče nezlob se. Po těchto hrách na nás čekala jen postel a spaní.

Po probuzení většina z nás přišla do kuchyně, kde nás čekala výborná snídaně. Následovala práce se dřevem – vynošení ke kamnům a úklid stodoly, jelikož odřezky byly úplně všude. Poté se už připravovala Pája nám předat svoje vědomosti o anatomii včely. Přijeli se za námi podívat průvodkyně z Montessori Hořice, a tak jsme je pohostili výtečným obědem, který se skládal ze špízu a brambor. Poledňák všichni využili dle svých představ. Na celotýdnu zbyly dvě živé bytosti a Lída. Ta s nimi zkoušela kaligrafii, která jim šla od ruky, a proto se ještě vrhly na zjišťování informací o Radči, kam nás čekal výlet. Večer byl taneční, tedy měl být, jenže minimálně polovina z nás byla opravdu unavena, tak nemělo cenu nás nutit k tanečním výkonům. A proto jsme měli takový odpočinkový večer, který většina z nás využila ke čtení.

Středeční ráno jsme začali samostudiem, ve kterém skoro všichni (teda co jsem viděla) dělali matiku. Asi patnáct minut po samostudium jsme vyráželi na výlet, dlouhý výlet do Radče, kde jsme navštívili tamní muzeum venkova. Ještě jsme se byli kouknout na objekt, který by do budoucna mohl být naše školní prostředí a farma zároveň. Aby naše cesta zpět nebyla stejná jako cesta tam, rozhodli jsme se jít přes Suchovršice. Po 12 km výletu jsme si dali teplý čaj a pauzu. Odpoledne kolem páté hodiny večerní jsme si dali obědo-večeři rýži basmati. Pak jsme měli samostudium. To, že někteří z nás u něho spali, zmiňovat nebudeme. Večer byl literární, takže jsme ho využili ke čtení.

Ve čtvrtek ráno už většina z nás vypadala, že potřebuje jet domů se pořádně vyspat. Měli jsme 45minutové samostudium a mezitím už na nás čekala Pája se svým pokračováním o anatomii včely. Tentokrát i s videi, abychom si tu včelu mohli lépe představit. Věděli jste, že včela má 5 očí? Dvě složené a 3 jednoduché. Po zkráceném poledňáku pro nás Terka měla připravený frisbee golf, který byl opravdu náročný, aspoň pro Elišku a Mari, které měly trošku náročnější dráhu než ostatní. Večer byl volný nebo filmový, mohli jsme si vybrat.

Jako každé páteční ráno jsme měli elipsu, kde jsme si rozdělili části farmy pro úklid, ten jsme zvládli na výbornou. Po něm jsme si dali závěrečnou schůzi, kde jsme vyřešili, co bylo potřeba. Pak jsme si vzali svoje věci a vyrazili na vlak.🐝💞